در اولین گام از طریق شبکه مربیان بومی، افراد فعال، دغدغهمند در موضوع عدالت آموزشی را شناسایی کرده و با انجام مصاحبه اولیه میزان علاقهمندی ایشان به کار تربیتی با کودک را شناسایی میکنیم.
طی یک دوره آموزشی، بینش و مهارتهای لازم را آموزش میدهیم. آموزشها به صورت نظری و عملی برای افراد در نظر گرفته شده است و در انتهای دوره از افراد آزمونی گرفته میشود.
با کمک مربیان بومی، تعدادی از دانشآموزان مستعد در مناطق محروم شناسایی میشوند. بعد از دو مرحله راستی آزمایی و ارزیابی کودک و خانواده پروفایل دانشآموز در اپلیکیشن بردار فعال میشود.
بعد از حمایت خیرین از دانشآموزان ارتباط بین همدرس و دانشآموز از طریق اپلیکیشن بردار برقرار میشود و برنامه آموزشی به صورت مستمر در طول سال تحصیلی در راستای برقراری عدالت آموزشی اجرا میشود.
مربیان از طریق اپلیکیشن بردار به دانشآموزان متصل میشوند و با آنها روزانه ارتباط تصویری برقرار مینمایند. و از طریق آن گزارش اقدامات خود را ثبت مینمایند.
با ساماندهی مربیان بومی و شناسایی دانشآموزان مستعد، یک مدرسه مکمل مجازی خلاق تاسیس میشود.